Thursday 27 December 2012

5 perkara yang akan dirindui mengenai Korea Selatan

A few month left before leaving this beloved country heading to Malaysia..yeah, going back for good. I have no plans to start my career here. In fact, I don't even know what my plan after graduating. Well, I ikut rezeki bak kata orang-orang tua. Sebab dah nak balik, mesti ada perkara-perkara yang akan dirindui tentang negara rakyat bermata sepet ( nak elak expressing korea sebagai negara kpop.) So, here are the list!


1. Super duper fast internet speed.
Ini memang akan dirindui la, tak dapat dinafikan. Macam selalu akan teruja dengan kelajuan internet korea, tak kira 3g,4g, LTE atau internet rumah. Siapa tak nak download movie 10g dalam masa 30 minit je kan?


2. Friends.
Kawan-kawan di korea, tak kira bangsa dan agama. Sebab banyak sangat yang menolong dalam pelajaran dan menghadapi kehidupan dekat sini. Hyung-hyung terutama akan dirindu sebab selalu ambil berat dan bagi soalan spot exam. Lepas ni kalau nak jumpa dekat KLCC je la.


3. Internet shopping.
Terlalu banyak internet shopping sites, yang paling utama adalah Gmarket dimana semua boleh dicari. Kadang-kadang kalau malas nak keluar shopping groceries cuma perlu klik klik klik, bayar nanti ada orang hantar sampai depan pintu rumah. Settle. Okay, macam pemalas sikit eh? =)


4. ChamchiKimchiChiggae ( Kimchi with tuna Soup).
Ini boleh meroyan kalau tak dapat seminggu. Sedap gila okay. Mula-mula dulu macam tengok pun taknak sentuh sebab ada kimchi, dan memang tak suka raw kimchi. Last-last bila dah rasa jadi gila dengan ChamchiKimchiChiggae. Balik nanti kena cari restoran korea yang pandai masak makanan ni.


5. Public transportation. 
Malas nak hurai sebab akan terbanding-bandingkan dengan negara sendiri tapi balik Malaysia nanti aku drive atau naik motor je lah lagi senang. Hehe.


Itu je lah setakat ini yang dapat diperahkan dari otak kanan tentang perkara yang akan dirindu. Nak tulis 10 points tapi yang keluar 5 je, nak buat macam mana kan. Layan. Good Night semua. Muah (LOL)


bid farewell to juniors too. 


5 comments:

NUke_Rude said...

T_T nak balik malaysia dah eh? huuu

ajid said...

@nuke_rude iya bang. dah nk habis tempoh dah huhu

renjizakura said...

waaaaaa

Kicap Manis Media said...

alahai comelnyeeeeee....

Shakirah said...

seriously teringin nak gi korea ^^