Wednesday, 21 October 2009

momantai momantai ;D

wallawe, gua ada peperiksaan tapi gua malas. kalau baca buku pon gua tak paham. gua sibuk main facebook saja sekarang ini. gua rasa dah ketagih tapi tak teruk lagi.

gua saja tulis macam ini sebab gua sebenarnya cina campur melayu. ahaha ;D. tipu saja. suka hati gua la kan.

dulu masa sekolah gua suka kawan dengan cina. masa tu gua comel lagi. kepala tak besar, tak ada jerawat. kalau dekat kelas gua duduk sebelah cina. gua malas duduk sebelah melayu. gua banyak cakap ma. gua ingat duduk sebelah cina gua kurang cakap tapi gua lagi bising. tapi takpe. duduk sebelah diorang tak dapat puki, babi, macam duduk sebelah melayu. gua tak suka perkataan tu macam kau siapa nak babi babi kan aku. duduk dengan cina paling koman pun gua selalu dapat "kamu sudah gila ka" .

duduk sebelah melayu selalu gua merepek saja. gosip lah, cerita minah tu mengandung lah, minah tu bohsia pagi-pagi sebelum g kelas buat projek ngan balak kat estet la. x segar langsung. duduk sebelah cina diorang cerita pasal cina gua cerita pasal melayu, diorang cerita buddha gua cerita islam. see, nampak bosan tapi segar.

gua ingat lagi masa tingkatan satu, ada satu amoi lawa gila. gua minat dia. semua budak kelas tahu. tapi gua segan masa tu bekas sunat pun belom kering lagi. so, gua kawan saja dengan dia.
gua suka usik dia. tarik hujung rambut dia. dia selalu senyum saja kalau gua usik. suatu hari, gua dengar dia dah ade balak, gua patah hati. tarik diri. grrr ;(

masa tingkatan dua gua mula rapat dengan amoi lain pulak. dengan lelaki rapat jugak. diorang ajar gua matematik. sebab otak gua otak linguistik gua bengap matematik. gua pulak selalu betulkan bahasa melayu diorang. kalau raya cina gua jalan raya rumah diorang. diorang paham gua islam. gua suka dapat angpau. satu rumah 10ringgit wooo. ;D

oh, gua sambung cerita amoi tadi. gua orang melayu. okay, jawa to be exact. ahaha. ;p. mak bapak gua semua tak masuk universiti. tak pandai cakap orang putih. so, gua cakap orang putih pun dengan amoi ni saja. tapi dalam telefon saja atau pun sms. kalau cakap depan kawan melayu gua nanti diorang cakap gua pukimak lupa daratan. oh, dia ada belikan gua hadiah masa dia melancong ke china. hadiah tu ada lagi gua simpan. gua rapat dengan amoi ini sampai tingkatan 3.

lepas itu gua masuk sekolah teknik. dekat teknik mana nak cari cina en. gua hanyut kejap masa tingkatan 4. gua tak nak cerita sebab apa. masa tingkatan 5 gua belajar betul2. haa, masa tingkatan 5 gua dengar amoi tingkatan satu tu mengandung lepas itu kahwin. gua anti dia punya husband.

dah lama gua tak dengar diorang punya cerita. semalam jumpa facebook diorang. gua add semua. gua happy. amoi yang gua minat semua makin cantik. rugi gua. grrr ;)





12 comments:

reenhusnal said...

awk g stdy la...byk lak celoteh dier hahahahah

pilah kacak! said...

lu minat amoi?
bkn lu minat apek ke?smpikan satu u..satu umah siap..hahaha

LuluRainbow . said...

pehhh...ko form 2 da de hp ek na sms.

ajidraai said...

reen ; lek ar. study pun takde keyakinan dah.ahaha.gud luck exam reen ;D

pilah ; nilah sejarah hidup aku time str8.ahaha. kau suke timbulkan kontroversi doe ;D

lulurainbow ; ala, hp 3310 ayah aku nyer la.grr~ahaha ;D

ikanbilis said...

waahhh meleepas!


can relate to your story that i malas lepak ngan melayu, except dulu i skolah all boys saja. mwaahahaha. cuci mata budak skolah sebelah: convents! lol..

ajidraai said...

ikanbilis ;takpe bunga bukan sekuntum.

kesian nye tak dp duduk sebelah gurl.ahaha ;D

Saiful Ridzuan said...

sian kau. takpe ramai lagi amoi yg iras lee hyori. haha.

ajidraai said...

saiful ridzuan ; ak nk lee hyori jugak iras2 xnak.ahaha ;D

zayer said...

*clap clap*

inilah contoh kepada apa yang PM kita nak,1 Malaysia!

*clap lagik*

duk seblah cina tahan ko eah,bkn diorg ta mandi pagi kew??hakhak! sgt tahan hidung kao!

waaahh,layan ah moi jugak rupanyaa?? eihh,gelii..*sebab teringat ngan sorg ah moi yg pengotor*

~semoga dapat isteri cina! hakhak

weeeeeeeeeeee XD

ajidraai said...

zayer ; 1malaysia belum isytihar lg aku da mulakan smgat 1 mlaysia en.haha

ala,mmg la x mndi tp xsemua kut.
gpun suh la dyorg pakai perfume.

ikanbilis said...

kat skolah tak tapi kat kelas tuisyen sentiasa duduk around girls muhahahahaha =D

berjaya menjeleskan semua orang!

nizam baharin said...

ah kau..nak awek putih je kan..kalau tak suka ngan melayu asal tak duduk ngan india ke benggali ke? ahahahha nmpak sgt nak kulit putih je... ;p

aku kat skola dulu skola laki doe..so tak de pengalaman duduk ngan amoi..hehehe * kantoi jeles*