Monday 22 March 2010

sebab aku benci drama korea

aku berlatih belajar bahasa korea ikut drama. yelah, nak pandai cakap korea kan. kalau tak nanti tergagap-gagap cakap. tapi aku tak layan semua cerita korea macam korang yang memang minat tengok cerita korea. kadang-kadang aku layan cerita yang orang kurang tengok. contohnya, cerita 'boys over flower' langsung aku tak tengok sebab aku rasa tak menarik. tak da bomb la senang kata.

aku start tengok drama korea waktu dulu kau orang tengah sibuk tengok drama venezuela dan mexico dulu. ingat 'la usurpadora' , 'mis tres hermanas' dan ' rosalinda' ayamor ?? aku masa itu dah layan 'autumn in my heart' kut.


가을동화-autumn in my heart (kenapa ada tulisan thai?)

ada satu sebab aku tak suka tengok drama korea ni. kebanyakan watak dimatikan di penutup cerita. kalau hero atau heroin tak mati tak sah kan. kalau hero tak mati kena langgar, mesti heroin mati sebab kanser. aku paham konsep hidup-dunia-sementara-semua-akan-mati, tapi aku tetap tak puas hati. yelah, aku nak tengok hero dengan heroin dia happilly ever after macam cinderella, yang kau mampuskan dia ape kes.

지봉뚫고하이킥-highkick through the rooftop

aku bukan ape cuma tak puas hati sebab penat-penat aku ikut setiap episod sampai beratus-ratus bukan nak tengok heroin mati kena langgar lah. contohnya drama 'highkick through the rooftop' tu, sanggup ye tangguh semua assignment nak tengok cerita tu setiap hari. penat ikut sampai episod 126. hish!

sekarang ini tengah ikut drama baru 'Oh! my lady' sebab shiwon super junior berlakon. ahaha, kena lah bagi sokongan dekat senior aku yang baru nak berjinak-jinak di dunia lakonan ni kan. poyo weh.! harap-harap hidup lah sampai penghujung cerita.

 jangan shiwon mati sebab kena kanser payudara sudah. haha


No comments: