Saturday 25 December 2010

do you really love me

kita beroleh kasih sayang dari setiap insan yang sayangkan kita. marah maknanya sayang, manja maknanya sayang, rindu maknanya sayang, cemburu maknanya sayang. semuanya kerana sayang bukan?cuma kadang-kadang kita tak sedar siapa yang betul-betul sayangkan kita. dan ada masa juga kita tak sedar pada siapa harus kita beri kasih sayang kita. adakala, bila kita ambil berat atau memberi sepenuh penjagaan kepada seseorang, tak semestinya ianya akan dibalas seperti apa yang kita harapkan. pada mulanya, kita akan buat-buat tak kisah barangkali dia belum bersedia tapi hakikatnya sedikit demi sedikit hati kita sendiri makin terluka.

serius aku katakan, aku tak pernah all-in dalam berkasih. kali ini bila aku tekad ingin memberi segalanya sedikit demi sedikit luka aku semakin parah. masa adalah ubat? jangan tipu. masa bukan ubat. cintanya adalah ubat untuk hati aku.

kenapa perlunya aku tulis entry pendek sebegini?

aku penat. mungkin tiada keyakinan  ibarat cinta beast kepada beauty.
ah, barangkali aku silap memanah hati orang.

7 comments:

bada said...

i like this entry..can i? keh keh keh
*usaha berserta tawakal..inshaAllah dapatlah apa yg dikehendaki ;)

ajid said...

kak akmal; thanks for nasihat =)
insyaallah.

Unknown said...

nak cinta jugak..

ajid said...

fir, go find ur love. haha

~ Awa Gof ~ said...

haa, mencintai seseorang dlm diam mmbuatkan kte skit, tp salulaa mengadu dgn DIA, insyaallah lame2 prasaan nk yg terlalu tu akn hilang skit2, at the same time kte msih tnggu dia. cicnhaa bougushipuyaa, haha

ajid said...

snowheart, thanks 4 the warmth advise. well, its hard to forget but worth to try kan. haha

~ Awa Gof ~ said...

kurretso! if u can take it, stay single, sbb nk tunggu c dia kann, tp ctuation sy, sy sbsalah nk cri org lain, mybe not ready yet, susah nk hlgkn prsaan syg yg da lbih sthun ni, huaa. shiroo2. :|