Sunday 6 September 2009

kamu pernah keluar date dengan wanita bekerjaya?

salam sejahtera.hai hai hai. =p. hari ini hari ke 16 kita semua gigih menjalankan ibadah puasa. oh, esok hari ke 17 bermakna esok adalah hari nuzul quran kan. sama-sama lah kita tingkatkan amalan baca quran ok?chewaah. =pp. sebenarnya post ini nak cerita pengalaman masa cuti musim panas yg lepas. haha, mati lah nanti kawan-kawan aku baca.

kamu semua mesti pernah keluar date kan? haha, cuti musim panas yg indah, haruslah keluar date kan.
walau pun x banyak kali keluar tapi cukup lah melepaskan rindu dan memuaskan nafsu. =p.
iye, saya keluar date tapi date saya bukan lah macam budak-budak yg baru nak naik ni kan. Contohnya, diaorang lebih gemar memenuhkan kompleks membeli belah dan taman-taman. kalau keluar pergi kompleks beli belah pun bukan nya kau orang beli baju berjenama zara, levis, dan lain lain itu kan. lepak tepi tangga ada lah. x paham aku.

sumpah bukan stail aku keluar date pergi bandar besar macam kl. aku lagi suka pergi date sambil menikmati keindahan alam. weewwitt. keindahan alam okay!

selalunya aku pergi tepi pantai saja, tidak pun air terjun. jangan salah sangka, kami ke sana bukan untuk membuat wayang, tapi untuk menikmati keindahan alam. paham kan? =p

okay, tapi bagaimana jika wanita yg kamu date itu sudah bekerjaya? maksud nya disini, bila keluar makan sahaja dia lah yang nak keluarkan dompet. yelah, saya ini kan masih belajar lagi.
mungkin kerana dia sudah bekerja, oh saya lebih suka gunakan perkataan bekerjaya, adakah semua tugas bayar-membayar adalah tanggungjawab dia.

kamu tentu tahu perasaan apabila situasi diatas terjadi bukan? betul, saya sungguh malu kepada pelayan di kedai makan itu. sangat sangat malu sampai rasa nak lari terus masuk kereta dan langgar tiang. ok tipu tipu, muka saja jadi merah padam.

saya tahu saya masih belajar tapi saya jugak ada duit tau dan bukan lah satu pemandangan yang baik di mata kebanyakan lelaki apabila perempuan yang mengeluarkan duit. jadi, selepas ini kita makan semahal mana pun biarlah saya yg keluarkan duit okay.

kepada para wanita yang lain, biarlah para lelaki yg membayar makan minum anda. bukankah lebih cool dan romantik? =)


8 comments:

nuradzlinmustapha said...

kal0 laki xmo bayar?
huhu~sy xmo byr gaks!

ajid said...

mungkin laki2 itu masih belum matang kut.

tidak tahu dating manner..chewah

cokobong said...

hahaha..aku jmpe lagi blog kau!!!

melur said...

seperti ku tahu wanita berkerjaya itu..hahha

LuluRainbow . said...

hahaha
sape2 je leh bayar. :)

ajid said...

2ndstopsolution ;ko slalu dpt carik blog aku en.

melur ;yati yati yati, tolong tgkkan die elok2
ye ;p

lulurainbow ;kalo ak kua ngan ko nty ko bayar okay?haha ;p

namesayerien said...

eh sekejap2
kalu aku blanje ko
ko xcakap ape pon..........
ko xske rupenyerrr
ok xpe pasni sume ko bayar!!! haha
hemulthang kt wolmido jom

ajid said...

namesayerien; eh, ko terkecuali sbb ko kawan aku en.haha ;D